duminică, 3 ianuarie 2010

Tunelul

Ernesto Sabato

A existat Maria sau nu a existat...aceasta este intrebarea.

intrebarea finala care mi-a ramas: tunelul lui era izolat de lumea ei sau o intersecta?

Si eu am Tunelul meu in care uneori aleg sa ma afund. Recitind cartea am simtit ca pictorul devine pictat de el insusi in tunelul sau, iar pictor e Maria.
Nebunia ne caracterizeaza pana in cele mai adanci strafunduri si in cele mai intime detalii. La unii e mai accentuata, unii o joaca la scena deschisa si unii nu sunt constienti de ea.
Castel e constient de toate ipostazele nebuniei proprii vazand-o ca pe propria-si logica.
Ce explicatie poate fi mai buna asupra nebuniei decat propria logica?

Nici macar nu mai conteaza daca a omorat-o sau nu pe Maria. La final, Maria era deja un caracter imaginat si imaginar al logicii lui Castel.



Urmeaza Gide.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu