luni, 8 iunie 2009

Cronica Pasarii Arc

Vreau o fantana! Una numai a mea! Asa cum avea domnul Pasare-arc din epopeea lui Murakami.

Trairile pe care mi le-a creat Cronica sunt neasteptate si unice: efectul puternic nu l-am mai simtit inca in nici o carte citita!
valurile se intrepatrund in lumea descrisa de murakami si lumile devin una, eroii sunt mai multi, si totusi nu sunt, femeile sunt distincte si totusi e doar una.....tot amalgamul creat de HM in Cronica te poarta spre stari metafizice neimaginate inainte sau crezute a fi posibile.

puterea japoneza trancendenta o subjuga pe cea eruopeana.....iar spiritul meu acum alerga prin pamant si incerca sa ajunga in fundul fantanii din desertul asiatic..sau poate e fantana din Tokio.

dra Creta m-a surprins cel mai mult........Kumiko m-a surprins de fapt prin ipostazele ei felurite: de la Creta pana la Pasare.

O analiza psihanalitica a omului modern, a relatiilor bolnave din cadrul familiilor moderne...... un seism socant a ceea ce fiecare incearca sa ascunda.

Pentru mine, Cronica inseamna curajul de a intra in adancimea mintii si de a scoate tot ce e acolo, sa te uiti cu lupa, sa arati in jur ce ai gasit, sa te minunezi si sa nu fugi de ceea ce ai gasit!

Acum nu mai pot citi nimic! Astept sa se redeschida fluxul...poate imi gasesc si eu motanul.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu